خانه / مقالات فلزات / کاربرد ورق استیل و انواع آن
خرید فولاد آلیاژی

کاربرد ورق استیل و انواع آن

کاربرد ورق استنلس استیل

ورق استیل

ورق استنلس استیل کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد و از ویژگی‌های شاخص آن می‌توان به سطح صاف و صیقلی، ضد زنگ بودن و ظاهر براق و زیبا اشاره نمود. این محصول ورقی از مقاطع فلز استیل است که به صورت قطعات مستطیل یا مربع شکل و در ابعادی مختلف تولید و برای مصارف مختلفی به کار می‌رود.

در هنگام انتخاب ورق‌های استنلس استیل به دلیل تنوع زیاد آن باید به نکاتی مانند مقاومت به خوردگی، خواص مکانیکی – حرارتی و موجودیت در بازار توجه نمود. ورق استیل به طور کلی به دو نوع بگیر و نگیر تقسیم می‌شود که علت این نام گذاری نیز به دلیل جذب شدن یا نشدن آن به آهنربا است. لازم به ذکر است ورق‌ها نگیر در صنعت کاربردی‌ترند اما قیمت بالاتری دارند.

ورق استیل در ایران تولید نمی شود و در گذشته این محصول از آمریکا، ژاپن و آلمان به کشور وارد می‌شد اما امروزه بیشتر واردات آن از کشورهای چین، تایوان و آفریقای جنوبی است.

انواع ورق استیل

با توجه به مختلف بودن ترکیبات شیمیایی ورق‌های استنلس استیل، در انواع مختلف دسته بندی شده اند و هر کدام شامل کد استانداردی است، برای مشاهده جزئیات هر کدام میتواند بر روی آنها کلیک نمایید.

ورق استیل 309

ورق استیل 304

ورق استیل 310

ورق استیل 316

ورق استیل 410

ورق استیل 420

ورق استیل 430

کاربرد ورق استیل

ورق استیل 309: در ساخت قطعات کوره، قطعات موتور هواپیما و جت، مبدل های حرارتی، قطعات اگزوز اتومبیل و سایر وسایل حمل و نقل با درجه حرارت بالا از ورق استیل 309 استفاده می‌شود.

ورق استیل 304: این ورق استیل کاربرد زیادی در صنایع مختلفی مانند نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی و … دارد. از دیگر مصارف ورق استیل 304 می‌توان به تجهیزات فراوری مواد غذایی به ویژه شیر صندلی های آشپزخانه، سینک ظرفشویی ، فریزر، تجهیزات و سایر لوازم، پنل های معماری مانند نرده ها، مخازن شیمیایی از جمله مخازن انتقال مواد شیمیایی، مبدل های حرارتی,صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب، اتصال دهنده ها، فنر ها و… اشاره نمود.

ورق استیل 310: در ساخت  قطعات کوره، قطعات مشعل نفت، مبدل های حرارتی، سیم جوشکاری و الکترود، لوله های احتراق، کوره پخت سیمان و … کاربرد دارد.

ورق استیل 316: استفاده در تجهیزات آماده سازی مواد غذایی به ویژه در محیط های کلرایدی، نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی، پنل معماری ساحلی، نرده ها، اتصالات قایق، ظروف شیمیایی از جمله در حمل و نقل، مبدل های حرارتی، صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب، اتصال دهنده ها، فنرها و …

ورق استیل 410: در ساخت کارد و چنگال، پیچ و مهره پیچ گوشتی از ورق 410 استفاده می شود.

ورق استیل 420: ورق استیل زنگ نزن 420 در ساخت کارد و چنگال، پیچ و مهره پیچ گوشتی و … کاربرد دارد.

ورق استیل 430: از جمله کاربردهای این ورق می‌توان به استفاده از آن در روکش ماشین ظرفشویی، پانل های کابین یخچال، عناصر اتصال دهنده و بست ها، اجاق گاز، ترانسفورماتور دودکش،سیم کشی و صنعت خودرو سازی ساخت لولا، ساخت وسایل خانگی، پنل های سقفی، ساخت داخل خودروها و… اشاره نمود.

 

برای استعلام قیمت انواع استیل و خرید انواع ورق استیل می‌توانید با شماره 67212-021 تماس حاصل نمایید.

تجارت آلیاژ پیشرو تامین کننده فولادهای آلیاژی

برای دریافت مشاوره بیشتر در مورد کاربردهای ورق استیل با شماره 02167212 در ارتباط باشید.

همچنین ببینید

کاربرد فولاد ضدزنگ در صنعت هوافضا

کاربرد استیل در صنعت هوافضا

فولاد ضدزنگ از جمله فلزاتی است که به دلیل داشتن ویژگی و مشخصه‌های منحصربه‌فرد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact